LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

View previous topic View next topic Go down

LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by WildCherry on October 24th 2008, 10:40 am

ok yeah i know lots of post on terry here atm. BUT here is one that is funny and confuseing. so to day we are geting ready for school. my useal hoopin and hallarin LET GO LETS GO!! MOVE IT MOVE IT MOVE IT.

and terry is siting on a pile of school colths spining the bottem of cake holder on one finger.
sigh come on terry lets go we are out of here in 10 min get your cloths on NOW!!!
he looks up at me as ask " do you think its possable to have the sound of wind inbed its self apon a spinning disk at hi volisity?"

WTF?? TERRRY GET READY FOR SHCOOL SON!! we are out of here in 10 min.

"no but really mom think about it. the wait of the wind cased by the gravitational pull with the forse of added rotation. whouldnt that make the wind leave a imprestion on the disk?"

wtf........ no terry not the wind but maybe particals in the air. NOW GET READY FOR SHCOOL put your shoes and socks on.

" well yeah pariticals duh mom scrachin and all but im talkin about the wait of the wind produseing the image of its sound apon the disk by efect and use of the wait of the wind and movement of its sound to show up in a image on the dist its self. like a record mom. only a record of real sound of wind on the disk."

and the debate goes on. along with the reminders to get ready for school....

so what do you guys think? is it posable?? i have to admit im really not sure any more. lol confused

WildCherry

Posts : 393
Join date : 2008-02-09

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by Deb on October 24th 2008, 11:03 am

WC...look up sand dunes. Then sit down with Terry tonight and have the same discussion. The weight of the wind draws it's patterns in the sand.

Now, if he could find something 'soft' enough, yet controlable (wouldn't fly away in the wind) he might be able to 'draw the wind'. Wink

_________________
"Nothing is so strong as gentleness, and nothing so gentle as real strength." - Ralph W. Sockman
avatar
Deb
Admin

Posts : 731
Join date : 2008-01-16
Age : 51
Location : Oregon, USA

http://p103.ezboard.com/bfeatheredfriends

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by WildCherry on October 24th 2008, 11:21 am

well yeah the image of wind or movement of stuffs with the wind we talked about but he "i think" means to record the true sound of wind its self with nothing more the dencity or wight of the wind its self on a disk or some sort?
piff i dont no lost me at "but no really mom think" think is not something i do well at in teh mornings when my coffee can is empty. lol

WildCherry

Posts : 393
Join date : 2008-02-09

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by Deb on October 24th 2008, 11:26 am

If he is after just the true sound of the wind, he will never be able to obtain that. There are too many variables and forces out in the world. There will always be at least mircoscopic matter having an influence on what is recorded. If he wants to see how the wind would look like on a 'disc', then the pictures of the sand sculpted by the wind would give him a starting point to work from.

I would like to see his results if he persues this. Very interesting indeed...and now I am seriously late for my meeting!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
"Nothing is so strong as gentleness, and nothing so gentle as real strength." - Ralph W. Sockman
avatar
Deb
Admin

Posts : 731
Join date : 2008-01-16
Age : 51
Location : Oregon, USA

http://p103.ezboard.com/bfeatheredfriends

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by WildCherry on October 24th 2008, 11:37 am

alol RUN FOREST RUN dont miss the meeting. lol

mm well yeah maybe your right. but then again hun just a few short years ago they said you coudl never use light to creat sound.......... lol yet today we all carry a CD in our car or home.

shrug........ who knows.

now that i think about it ........ maybe what he really is meaning..... is the sound of the wind... mm maybe the sound of silance...... if that makes sence

thinkin of our debait htis morning and all. i wonder if what he means is to recoud the sound of what we call silance? maybe wind is not the real word he was lookin for. meaning we can see the eficts of the wind in a image like the sand dunes. and we know that soundwaves to cary in the air/wind. and we can see its efets of said sound waves on sand or water or what ever. in a "image"

BUT what truely is the TRUE sound of wind guys?? if you think about it. the sound of wind or air as we know it is always created by what the air or wind is beeing past through of over or a round. makein whisleing sounds or gusting sounds or even russuly sounds. BUT have we ever REALLY HEARD the sound of wind or air its self?

air is made up of malaules..... thes malaules have to make some sort or vibrations as they mix and move a round. is it posable to force that sound ever so very faint it might be "silance" as in some kind of image readable and playable for the human ear?

and if so what woudl be the use of such a thing? what is the point? is it to our advantage to firgor this out for some other expairaments conclustions?

WildCherry

Posts : 393
Join date : 2008-02-09

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by noend on October 24th 2008, 1:51 pm

Wow! Kewl thought..and I bet it could be done. I don't know why anybody would want to tho..
Air is wind in a way, and they use compressed air to cut metal..like Deb. said, if you had something soft enough I don't see why it couldn't be done.
avatar
noend

Posts : 161
Join date : 2008-03-02
Location : South West Ohio

http://thisiscreeepy.yuku.com/

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by Dustin Biery on October 26th 2008, 2:56 pm

The sound we hear when the wind blows, is the vibrations of the air passing around, over and below objects. Like through the trees. Or when he is spinning something, the sound is the object moving through the air.

_________________
Do not remove a fly from your friend's forehead with a hatchet.
Chinese Proverb


http://bierygame.webs.com/index.htm
avatar
Dustin Biery
Moderator

Posts : 229
Join date : 2008-01-17
Location : Mulberry, Arkansas

http://bierygame.webs.com/index.htm

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by WildCherry on October 28th 2008, 9:34 am

lol well yeah but you see he has moved on over the week end to biger and better things. lol he got him self a set of hand held walkie tolkies CB band. lmao he is now experamenting iwth them. LMAO . he lost me at "hey mom check out my new cool radio transmitors"

from there he rambled on about band with radio waves sound waves and satlelights towers and the stars and cosmose.......

i just told him back in our day all that crap was what we CBers and HAM radioers called "skip"

he spent the week end digin around in the gerage after all dans old diagrams books and such for building leaners and radios.

he has asked for 2 things for x-mass. one a pockit kniff for learning to widdle. and theother is a satering iron. LMAO.

lmao got to love this kid LMAO .

WildCherry

Posts : 393
Join date : 2008-02-09

Back to top Go down

Re: LMAO food for thought by a 10 yr old boy LOL

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum